RESULTAAT GERICHTUiteindelijk draait alles om output. Maar deze cijfers zeggen veelal niets over de input, het proces en het doorgeven van een mindset die zorgt voor klantfocus, interne verbetering en autonome groei. Werk je aan een juiste mindset, dan komen groei en de mooie resultaten vanzelf! Yunex bekijkt en analyseert dit samen met u. | COMMERCIËLE REVOLUTIEEr is een grote verandering gaande in hoe klanten worden gevonden, benaderd en behandeld. Sterker nog, de moderne klant (lees: millennial) vind jou via internet en andere kanalen waardoor de huidige wetten van verkoop en commercie op losse schroeven staan. | ONZE VISIE'Het gaat toch goed zo'. Een veel gemaakte opmerking in het bedrijfsleven. Natuurlijk zal het goed gaan, maar is dat alles? Is er niet meer? Werknemers willen graag bij een bedrijf werken dat oprecht ambitieus is en waar je word uitgedaagd om jouw capaciteiten ten volle te benutten. |
In een markt met veel concurrenten is minder te verdelen en zal er om iedere klant gestreden moeten worden. Hiervoor zal je aantoonbaar onderscheidend moeten zijn in wat je doet. Dit kan dus niet alleen met een geleverd product of dienst, maar juist met een totaal oplossing en door wie je bent. In het kort onderscheiden we drie stappen;
Stap 1 is Social Selling. Wat gebeurt er voordat de klant met jou contact op neemt? Hoe is dit proces beïnvloedbaar? Wist je dat maar liefst 60% (en dit percentage zal alleen nog maar stijgen) het eerste aankoop traject doorloopt zonder tussenkomst van een verkoper?
Als de klant 'onboard' is volgt stap 2. Hoe werk je samen met de klant aan de ultieme realisatie van zijn of haar wensen/dromen? Kan je tot een overeenkomst komen?
De laatste stap is van jouw klant een fan maken. Hoe tof zou het zijn als iedere klant op jaarbasis 2 nieuwe klanten aanbrengt?
Yunex werkt altijd vanuit een absolute klant droom om de echte droom van de klant, die verder gaat dan alleen jouw eigen producten of diensten, volledig in kaart te brengen.
Denk alleen al eens aan jullie eigen bedrijf. Wat zou de persoonlijke droom van de CEO zijn? Is dat dan ook dezelfde droom als van de Sales Manager? Of die van de magazijn medewerker? Waarschijnlijk zullen deze allemaal anders zijn, want niemand is immers hetzelfde. Krijg je hierdoor intern geen fricties? Of hebben deze verschillen juist een hele positieve uitwerking?
En hoe zullen de bedrijfs dromen van deze verschillende individuen zijn? Delen deze de visie van het bedrijf? Is de visie überhaupt wel duidelijk voor iedereen? Of wil je het liefst z.s.m. bij een ander bedrijf werken?
Bovenstaande is natuurlijk heel erg beknopt, maar kan ieder bedrijf een gigantische voorsprong geven op de concurrentie als bekend is hoe daadwerkelijk de vork in de steel zit.